Folkemøte i Drammen 26. september

Norsk Glaukomforening inviterer til åpent folkemøte i Drammen 26. september.
Velkommen til ABC-kurs!

Norsk Glaukomforening inviterer medlemmer til kurset «ABC om glaukom» lørdag-søndag 7.-8. september på Gardermoen. Se program her.
Har du glemt oss?

Medlemskontingenten gir oss mulighet til blant annet å arrangere folkemøter og kurser, produsere medlemsbladet og påvirke rammebetingelser for personer med glaukom.
Øyeleger støtter forslag om Nasjonal Øyehelseplan
Den norske øyelegeforeningen (NOF) støtter vårt forslag om at Norge bør utvikle en nasjonal øyehelseplan. Les støtteerklæringen her.
Satser videre på barn med glaukom

Barn med glaukom er et prioritert satsningsområde for Norsk Glaukomforening. I disse dager sender vi ut et enkelt spørreskjema til de familier som vi vet er berørte.
Glaukom-TV: Nordisk glaukom-møte i Bergen

NGF var til stede på det nordiske glaukommøtet i Bergen i mai. Her møttes omkring 130 øyeleger med spesielt interesse for glaukom som utvekslet erfaringer og nyheter.
GLAUKOM-TV: Mette setter fokus på arvelig glaukom

Se og hør Mette Christensen fortelle om hvordan hun lever med glaukom.
Nytt medlemsblad: Fokus på førerkort

Årets første utgave av medlemsbladet er akkurat på vei ut i postkassene sammen med faktura på medlemskontingenten. I dette nummeret fokuserer vi spesielt på reglene rundt glaukom og førerkort. Helsedirektoratet svarer på våre spørsmål og Elisabeth (bilde) forteller sin historie.
God dialog med optikere i videreutdanning

NGF har nylig stilt opp for å dele brukererfaringer i forbindelse med videreutdanning av optikere. Det var Nasjonalt senter for optikk, syn og øyehelse og Universitetet i Sør-Øst Norge på Kongsberg som inviterte.
Glaukom-TV: Smakebiter fra årsmøtet og årsmeldingen

Ellen Heiberg gir deg en oppsummering med noen av hovedpunktene fra årets årsmøtet og foreningens årsmelding.