Takk for medlemskontingenten!

Faktura for medlemskontingenten er sendt ut i disse dager dels per e-post og dels per vanlig post. Vi takker alle dere som betaler og derved fortsetter å støtte vår virksomhet.
Nytt medlemsblad ute

Nå er medlemsbladet “Å leve med glaukom” 1 2o2o tilgjengelig for foreningens medlemmer.
Glaukom-TV: Hva er egentlig glaukom?

Einar A. Krefting, overlege i øyesykdommer ved Universitetssykehuset Nord-Norge, Tromsø, forteller og forklarer på en en meget brukervennlig måte hva glaukom er. https://youtu.be/ptp0-RgkE4I
Norsk forskning: Utførsel av væske via synsnerven

Glaukom-TV: Se og hør Alexander S. Thrane, overlege ved Haukeland Universitetssykehus i Bergen, sitt foredrag om temaet.
Årsmøte per telefon

Årsmøte ble for første gang i historien gjennomført som en telefonkonferanse, og i «studio» i Oslo satt styreleder Charlotte Deijenberg samt styremedlem Asle Haukaas (bilde).
26. mars: Årsmøte per telefon

På grunn av korona-situasjonen er vi nødt til å forandre formen for årsmøtet og det blir derfor gjennomført som følger:
Glaukom: Ukjent for 2 av 3

To av tre nordmenn vet ikke at glaukom er en øyesykdom. Det viser en spørreundersøkelse som er utført blant over 2000 personer av Kantar TNS.
Stamcelleterapi

Professor Jeffrey L. Goldberg ved Stanford University, Californien, USA, forsker på bruk av stamceller i forhold til glaukom.
Glaukomkurs for pasienter og pårørende

2. juni blir det glaukomkurs for pasienter og pårørende i Bergen.
Vi blir flere!

Antallet medlemmer i Norsk Glaukomforening øker for hvert år.