Bli med på glaukom-kurs!

Vi inviterer nå våre medlemmer til å delta på ABC-kurs om glaukom lørdag 30. september og søndag 1. oktober 2023.

Kurset gir deg det viktigste du trenger å forstå om glaukom – også kjent som grønn stær – og hvordan leve med dette som pasient eller pårørende. I tillegg blir det god anledning til å stille spørsmål til øyeleger og øyesykepleiere. Og rikelig med tid mellom foredrag, grupper og måltider til samtaler med andre i samme situasjon som deg.

Tid og sted
Kurset går over to dager (30.09–01.10) på Garder kurs- og konferansesenter ved Gardermoen nær Oslo lufthavn. Hotellet er tre minutter fra terminalbygget/jernbanen på Gardermoen og kan nås med buss eller tilbringertjeneste.
Les mer her

ABC-kurset er åpent for påmelding nå. Skriv at du vil delta pre epost til post@glaukomforeningen.no eller ring oss på Glaukomtelefonen 970 08 613.

Vertskap
På kurset møter du vertinnene Anne-Kristine Germundstad og Mette Christensen. De er begge engasjerte i Glaukomforeningen.
– Mette er pasient fra Ålesund: Se hennes historie på glaukom-tv
– Anne-Kristine har lang erfaring som øyesykepleier i Trondheim: Se omtale av hennes tidligere foredrag

I tillegg vil andre medlemmer av styret i Glaukomforeningen være tilstede og bidra.

Foredragsholdere
Årets ABC-kurs har en meget kompetent foredragsrekke. Foredragsholderne inkluderer øyelege og forsker Thea Melsen Sudmann og overlege og spesialist i øyesykdommer Anders Bøhler fra Oslo universitetssykehus samt øyesykepleier Anne-Kristine Eraker Gudmestad, styreleder Asle Haukaas og andre styremedlemmer fra Glaukomforeningen. Alle vil gjøre sitt ytterste med å svare på spørsmål om glaukom, behandling, medisiner og drypping, forskning på øyehelse og særlig førerkort og synsfelt, og alt hva vi ellers kan svare på.

Deltakere
Det blir vel deg og alle du blir kjent med på kurset? Vi satser på en gruppe i mer eller mindre samme situasjon med hensyn til øyesykdommen glaukom. Et tilstrekkelig, men ikke for stort antall deltakere slik at alle får tid til å fordøye ting, til å snakke sammen og til å hygge oss om kvelden med god mat og drikke. Meld deg på jo før jo bedre (alle tidligere kurs har blitt fulltegnet med venteliste).

Kostnad
Foreningen dekker reise, kurs og opphold bortsett fra en egenandel på kr 500/deltaker. Denne kursavgiften dekker reise og overnatting samt alle måltider fra lunsj til lunsj for deltakerne.

Ikke medlem?

Ikke noe problem. Meld deg inn her
Medlemskontingenten er 250 kr i 2023 (øker til 300 i 2024).

23. august 2023