På messe hos Interoptik

Norsk Glaukomforening deltok for første gang på en av de årlige interne messene til optikerkjeden Interoptik.

Optiker fra hele landet kom til messen på Gardermoen for å velge ut hvilke briller og andre produkter som skal selges i butikkene i den kommende sesongen.

NGF stilte opp med enkel stand og brosjyrer og fikk mange gode tilbakemeldinger. De fleste optikerne kjente til vår foreningen, ettersom det tidligere er sendt ut brosjyrer og blader til samtlige omkring 70 Interoptik-butikker.

– En av foreningens oppgaver er å spre informasjon om glaukom, både til publikum og til fagfolk, sier Charlotte Deijenberg, styreleder. Derfor er vi glade for at vi denne gang kunne nå så mange optiker med informasjon om blant annet arvelig glaukom, på bare noen dager. Det var et bra komplement til vår deltakelse på blant annet konferanser for øyeleger og for øyesykepleiere.

På bilde: Christine Backe Staib og Kathrine Ayling fra Interoptik sammen med Charlotte Deijenberg. (Foto: Privat)

2. oktober 2022