Her er en ny utgave

Nå er medlemsblad 1/2015 av “Å leve med glaukom” på vei ut til medlemmene. Les den rykferske utgaven her.

I denne utgaven av “Å leve med glaukom” kan du lese om:

• Livshistorie med Ingrid Synneva Mørk (78) fra Sandnes som er glaukomiker uten høyt trykk. Hun har normaltrykksglaukom.
  • Temasak i forbindelse med livshistorien om normaltrykksglaukom (NTG) hvor øyelege Per Klyve og optiker Eivind Alstadheim deler sin kunnskap og erfaringer.
  • Reportasjer fra foreningens likepersonkurs på Gardermoen, årsmøte og folkemøter.
  • Fakta fra fagfolk – en artikkelom viktigheten av kommunikasjon mellom pasient og helsepersonell skrevet av øyesykepleier Anne-Kristine Gudmestad.
  • Forskning – en stor artikkel om utviklingen av nye legemidler til glaukom.
    + spørsmål & svar, småsaker med mer.

Medlemmer i Norsk Glaukomforening får medlemsbladet i postkassen. Ikke medlem? Meld deg inn HER!

Du kan også lese og laste ned medlemsbladet her: Å leve med glaukom 1 2015

20. mars 2015