– Godt å møte flotte folk!

Til tross for pandemier, influensa, streiker og høye brensel kostnader har NGF klart å gjennomføre kurset «ABC om glaukom» også i år.

En helg i oktober var 25 deltakere fra hele landet samlet på det idylliske Garder kurs- og konferansesenter på Gardermoen.

Øyelege (og foreningens initiativtaker!) Jan Erik Jakobsen hadde ansvaret for den medisinske skoleringen.  I tillegg var tidligere øyesykepleier Anne- Kristine Gudmestad en svært viktig ressurs under hele kurset. Kurset ble avsluttet med et innlegg av Kristina Vedel Nielsen på temaet «Å leve med kronisk sykdom».

Tre søsken

Bland deltakerne var blant andre tre søsken som alle har arvet glaukom etter mor:
Mette (t.h. styremedlem i NGF), Anne-Lise  (quiz-ansvarlig) og Stein Christensen.

God karakter

Evalueringen viste en total karakter på 5,4 på en skala fra 1 til 6, hvor 6 var best. Noen av tingene som deltakerne var spesielt fornøyde med var:

– Fint sammensatt program
– Godt å møte flotte folk
– Fint med diskusjonsgrupper der vi tipser hverandre
– Hotellet, maten

(Foto: C. Deijenberg)