Fullt hus og feiring på folkemøte

50 fremmøtte, flere foredrag og foreningen fikk medlem nummer 1000 på folkemøtet i Tromsø.

Torsdag 28. august arrangerte Norsk Glaukomforening åpent folkeopplysningsmøte i Tromsø på Scandic Hotell.Tilsammen var det 50 personer som tok turen til folkemøtet i Scandic Hall denne kvelden.IMG_8295

Møtet ble åpnet og ledet av styremedlem og Troms-kontakt i foreningen, Lilly Martinsen. Før styreleder Mikal Røtnes i Norsk Glaukomforening fikk ordet og presenterte foreningens arbeid, aktiviteter og medlemsfordeler.

TO FOREDRA
Kveldens øyelegeforedrag holdt avdeligsoverlege Einar Krefting fra Universitetssykehuset i Tromsø. Gjennom nærmere 40 minutter presenterte og forklarte han informativt og engasjert om alt fra glaukomtyper til diagnostisering og behandling,

Etter en kort minglepause med enkel servering overtok synspedagog Lars Andreassen fra Statped Nor mikrofonen. Han tok opp “Utfordringer i hverdagen – utveksling av erfaringer og praktiske råd”, og fortalte om rettigheter og hjelpemidler man har nytte av ved synshemming.

Til slutt ble det satt av god tid til spørsmål fra salen, hvor de to sto til disposjon med
sin erfaring og kompetanse. Mange i salen benyttet anledningen, og fikk gode svar på sine spørsmål.

MEDLEM NUMMER TUSEN
I løpet av kvelden fikk Norsk Glaukomforening hele 20 nye medlemmer. Dette gjorde at foreningen akkurat passerte tusen medlemmer.IMG_8310

Dette ble markert. For å avgjøre hvem som skulle få æren ble det foretatt en trekning blant kveldens innmeldinger
Den heldige ble Jan Gunnar Fredriksen fra Tromsdalen. Han fikk blomster, applaus og gratis medlemsskap ut 2015.

Følg med på hjemmesiden utover høsten – da dukker det opp filmklipp fra møtet!

29. august 2014