Bli med på helsepolitisk seminar og 25-årsjubileum!

Tirsdag 21. november kl 16.00-20.30 invitere Glaukomforeningen til et helsepolitisk seminar på Litteraturhuset i Oslo. Arrangementet markerer Glaukomforeningens 25-årsjubileum i 2023. Det er åpent, gratis og blir også overføring via nettet.

Norsk Glaukomforening inviterer til å markere foreningens 25 første år med et helsepolitisk jubileumsseminar.

På seminaret vil vi diskutere med samarbeidspartnere, myndighetsrepresentanter og venner hvordan det er å leve med glaukom, foreningens ønske om en nasjonal plan for øyehelse og hva som er rettmessige krav til førerkort for oss med svekket synsfelt.

Under seminaret vil vi få nyheter fra forskning om førerkortkrav, om glaukomforskning og om hvordan våre medlemmer opplever det å leve med glaukom. Og det blir lett servering med bursdagskake!

Kom til Litteraturhuset i Oslo eller følg diskusjonene over nettet tirsdag 21. november kl. 16.00 til 20.30.

Program:

Tirsdag 21. november kl. 16.00-20.30. Sted: Wergelandssalen, Litteraturhuset i Oslo, Wergelandsveien 30

16.00: Velkommen til jubileumsseminar ved styreleder Asle Haukaas, Glaukomforeningen
16.15: Hvordan lever vi med glaukom? Presentasjon av ny medlemsundersøkelse og kommentarer
17.00: Pause – med kaffe/te og wraps og brødmat.
17.20: Om behandlingstilbud og forskning på glaukom og Glaukomforeningens ønske om en nasjonal øyehelseplan. Innlegg ved Glaukomforeningen, overlege Anders Duesland Bøhler og Helsedirektoratet samt kommentarer
18.30: Pause med kaffe og bursdagskake!!!
18.55: Helsekrav til førerkort fra oss med svekket synsfelt: Innlegg ved Glaukomforeningen, professor Jan Andersson fra Sverige, øyelege og forsker Thea Melsen Sudmann og Helsedirektoratet.
Debatt med blant annet overlege Øystein Kalsnes Jørstad, stortingspolitikere og pasientrepresentanter.
20.30: Slutt

3. november 2023