Nyttig møte i Ålesund

– Det har stor betydning å møte andre med samme sykdom og utveksle erfaringer. Det var svært nyttig å lytte til ulike livshistorier og hvordan man takler de daglige utfordringer med redusert syn.

Det skriver  NGF-medlem Jon Bovim om folkemøtet i Ålesund 13. september i den nye utgaven av medlemsbladet.

Øyelege Frode Gaustad holdt først et interessant foredrag  og fortalte blant annet at arv i nære relasjoner er en viktig faktor for utvikling av glaukom. Etterpå ble det mange spørsmål og innlegg fra salen, med spesiell fokus på øyedråper. Konserveringsmiddel kan gi allergiske reaksjoner, og for mange kan konserveringsfrie dråper være aktuelt. Det finnes nå både på flaske og i engangspipetter. (Foto: Iver Bostad)

2. desember 2022